Vol. 4 No. 2 (2024): Etnomatemática y Decolonialidad

					View Vol. 4 No. 2 (2024): Etnomatemática y Decolonialidad
Este número tiene el propósito de promover el estudio de la relación que existe entre Etnomatemáticas y decolonialidad, conexión vigente desde los orígenes de la Etnomatemática y que se fortalece cada vez más en su desarrollo, cuando se investiga sobre las diversas epistemologías de los pueblos originarios de América Latina en el campo de las matemáticas.

Editores invitados: 
María del Carmen Bonilla-Tumialán (Universidad Nacional de Educación Enrique Guzmán y Valle, Perú) 
Milton Rosa (Universidade Federal de Ouro Preto, Brasil)
Daniel Clark Orey (Universidade Federal de Ouro Preto, Brasil)

Published: 2024-06-19

Theoretical articles

  • Didactic Decoloniality: an approach to analyses the possibilities of integrating subaltern praxeologies in teaching

    Domingos Arcanjo António Nhampinga, Luiz Marcio Santos Farias
    e202406
    DOI: https://doi.org/10.54541/reviem.v4i2.107
  • Ethnomodelling as a process of glocalization and decolonization

    Milton Rosa, Daniel Clark Orey
    e202405
    DOI: https://doi.org/10.54541/reviem.v4i2.109
  • The notion of ethnomathematical potential in ethnomathematical research. A conceptual definition

    Eduardo Adam Navas-López
    e202403
    DOI: https://doi.org/10.54541/reviem.v4i2.105
  • Pluriversality of knowledge: What tools does the anthropological theory of didactics propose?

    Corine Castela
    e202402
    DOI: https://doi.org/10.54541/reviem.v4i2.112

Methodological articles

  • To decolonize research practices in Ethnomathematics

    Ana Patricia Vásquez Hernández
    e202407
    DOI: https://doi.org/10.54541/reviem.v4i2.108

Literature review articles

  • Overview of Brazilian research on decoloniality and ethnomathematics: Propositions in Basic Education

    Everaldo Gomes Leandro, Maura Araujo Dias, Danilo Guaituli Cardoso, Erick José da Silva Santos
    e202404
    DOI: https://doi.org/10.54541/reviem.v4i2.118