Vol. 3 No. 3 (2023): Aportes de la Teoría de la Objetivación y la Teoría Histórico-Cultural a la Investigación en Educación Matemática

					View Vol. 3 No. 3 (2023): Aportes de la Teoría de la Objetivación y la Teoría Histórico-Cultural a la Investigación en Educación Matemática
Este número temático tiene como propósito difundir artículos de investigaciones académicas en Educación Matemática, cuyos resultados dialoguen con la Teoría de la Objetivación (TO) y/o con la Teoría Histórico-Cultural (THC). Los artículos que componen al número plantean resultados de investigaciones sobre procesos de enseñanza y aprendizaje de las matemáticas, formación de profesores de matemáticas o transitan teóricamente por la discusión sobre complementariedades entre estos dos enfoques (TO y THC).

Editores invitados: 
Rodolfo Vergel (Universidad Distrital Francisco José de Caldas, Colombia) 
Vanessa Dias Moretti (Universidade Federal de São Paulo, Brasil)

Published: 2023-07-26

Empirical articles

  • The motivation in the affection-cognition unit: Teaching possibilities involving music and the fraction concept

    Mariana Laís Batista, Flávia Dias de Souza
    e202319
    DOI: https://doi.org/10.54541/reviem.v3i3.75
  • Learning the theoretical concept of the first-degree equation by students of the seventh year

    Josélia Euzébio da Rosa, Gislaine Tricheis Nazario Gomes
    e202316
    DOI: https://doi.org/10.54541/reviem.v3i3.76
  • Producing knowledge intertwined with the cylindrical shell method to determine the volume of a solid

    Oscar Leonardo Pantano-Mogollón
    e202315
    DOI: https://doi.org/10.54541/reviem.v3i3.78
  • Multimodal analysis of a probability activity with primary school students

    Liliana González, Rodolfo Vergel
    e202312
    DOI: https://doi.org/10.54541/reviem.v3i3.73

Theoretical articles

  • Collective activity, joint activity, joint labor: Approaches to the concept of collectivity

    Lidiane Chaves Zeferino, Iraji de Oliveira Romeiro, Vanessa Dias Moretti
    e202317
    DOI: https://doi.org/10.54541/reviem.v3i3.77

Literature review articles

Educational experiences

  • The recognition of variable magnitudes by teachers of the Early Years: A look through the theory of objectification

    Anderson Minosso, Maria Lucia Panossian
    e202314
    DOI: https://doi.org/10.54541/reviem.v3i3.72
  • The theory of objectification: a focus on the production of subjectivities

    Jaqueline Santos Vargas-Plaça, Luis Radford
    e202311
    DOI: https://doi.org/10.54541/reviem.v3i3.71